• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методична робота
  • Про підсумки роботи над методичною темою району "Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації учнів та вихованців закладів освіти району"

Оновлення змісту освіти вимагає розв’язання складної проблеми, як перетворити гігантський масив знань в індивідуальне надбання та знаряддя кожної особистості. Адже світ “інформаційного вибуху”, який формує нові взаємовідносини між дитиною і знаннями, стає все складнішим, тому молодь потребує вміння розв’язувати складні проблеми, критично ставитися до обставин, порівнювати альтернативні точки зору та приймати зважені рішення. Отже, головним завданням освіти є підготовка молоді до сучасного життя, тобто формування в неї необхідних компетентностей, а одним із засобів їх формування є інтеграція навчальних дисциплін. Інтеграція може вирішити основні суперечності освіти – протиріччя між безмежністю знань і обмеженими людськими ресурсами. За експертними прогнозами, найбільш затребуваними на ринку праці є вміння:

- навчатися впродовж життя;

- критично мислити;

- ставити цілі та досягати їх;

- працювати в команді;

- спілкуватися в багатокультурному середовищі.

Концепція Нової української школи передбачає бачити випускника патріота з активною позицією, як цілісну особистість, усебічно розвинену та іноватора, здатного змінювати навколишній світ, конкурувати на ринку праці, навчатися упродовж життя. Саме процеси розвитку, виховання та соціалізації покликані зробити випускника конкурентоздатним у ХХІ столітті. Актуальність соціалізації особистості полягає у можливості сформувати в учнів життєві компетенції, розвинути соціальні здібності через адаптування на самореалізацію в соціумі. Що означає термін соціалізація? СОЦІАЛІЗАЦІЯ – процес повної інтеграції особистості в соціальну систему, в ході якого відбувається її пристосування. Інтеграція, тобто органічне поєднання відомостей інших навчальних предметів навколо однієї теми, є однією з найперспективніших інновацій, яка закладає нові умови діяльності вчителів та учнів, що має великий вплив на ефективність сприйняття учнями навчального матеріалу. Інтеграція навчання впливає на ефективність формування соціальних компетентностей, необхідних для входження в соціум. А тепер давайте поринемо у світ дидактики. «У школі навчають не тільки читати, писати, рахувати, мислити, пізнавати світ, багатства науки й мистецтва. У школі учать жити» (В.О.Сухомлинський). Управління процесом соціалізації за В.О.Сухомлинським – це ретельно сформована професійна команда, яка формувала нову ідеологію і практику життєдіяльності. Управління - є тим важелем, тією рушійною силою, яка націлена на активізацію людини шляхом створення оптимальних умов для прояву та розвитку її творчого потенціалу.

З 2016/2017 навчального року Шевченківський район працював над методичною темою "Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації учнів та вихованців закладів освіти району". Педагогічний колектив Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №150 успішно, відповідально, плідно та результативно опановував теоретичні основи методичної теми, етап уходження в тему шляхом формування досвіду, творчої педагогічної діяльності, набував власного досвіду, апробації та реалізації освітніх моделей, і нарешті, в 2020/2021 навчальному році досліджував результати та підводив підсумки роботи. Вчитель - взірець педагогічної доброзичливості, створює атмосферу, яка допоможе надихати учня, розвивати здібності, його творчий початок, творчу особистість, здатну соціалізуватися у сучасному світі. Провідним фактором у навчанні є особистість вчителя, яка істотно впливає на міжособистісні взаємовідносини «учень-учитель». Тільки в такій тісній співпраці формується позитивна самооцінка учня, розвиваються розумові процеси високого рівня. Це вимагає конкретних змін від учителя, які потребують саморозвитку, самовдосконалення, розробки нових і використання вже наявних технологій навчання, адаптованих до конкретних умов.

Вже п'ятий рік у закладі реалізується методична тема «Розбудовуємо ефективну загальноосвітню школу з максимально сприятливими умовами для розвитку особистості кожної дитини, як громадянина – патріота України, її життєтворчих компетенцій, у відповідності з природними здібностями і фізичними можливостями», яка була спрямована на проведення низки заходів за трьома напрямами: соціально-психологічний супровід (діяльність практичного психолога Андрієнко О.В., соціального педагога Романькової О.О.), методична робота з педагогічними працівниками, робота з батьками. Педагоги закладу брали участь у районних методичних заходах у рамках діяльності Школи молодого учителя (ШМУ), Школи професійного зростання (ШПЗ), Школи професійної майстерності (ШПМ), проводили колективні форми методичної роботи для педагогічних працівників школи та ЗЗСО Шевченнківського району. Головними напрямами діяльності заходів були: підвищення науковості та якості освіти, формування наукового мислення, науково-дослідницька робота вчителів і учнів. Педагогічні працівники активізували свою діяльність участю в професійних конкурсах, фестивалях, публікували онлайн-розробки уроків, методичних заходів, статті до електронних збірників, опановували цифрові інструменти для організації дистанційного навчання учнів. У 2018/2019 навчальному році з метою розробки і впровадження ефективної моделі розвитку навичок критичного сприйняття інформації у співпраці з Міжнародною організацією IREX у партнерстві з Академією педагогічної преси та StopFake за підтримки Державного департаменту США та Міністерства закордонних справ і справ Співдружності націй Великої Британії ХЗОШ №150 - учасник Всеукраїнського проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність». Протягом всього періоду педагогічні працівники брали участь в онлайн-вебінарах, методичних заходах, тренінгах, які були організовані Міжнародною організацією IREX у партнерстві з Академією педагогічної преси. Результативність роботи була висвітлена на онлайн-імплементаційній зустрічі учасників проєкту м. Харкова та Харківської області (виступ Бєлих О.М., директора ХЗОШ №150). А ми продовжуємо активно подорожувати у потоці інформаційного дощу...

Підсумки роботи ХЗОШ №150:

2017/2018 н.р.;

2018/2019 н.р.;

2019/2020 н.р.

Методичні заходи

Професійні конкурси

Узагальнення ефективного педагогічного досвіду

Онлайн-публікації для організації дистанційного навчання учнів

Районні та обласні фестивалі, конкурси (2016-2021)

Досягаємо та перемагаємо

Співпраця з закладами вищої освіти

Кiлькiсть переглядiв: 0